| دانشكده پيراپزشكي در يك نگاه | 
      |     معرفی دانشکده پیراپزشکی: 1- تاریخچه: باتصویب دانشکده پیراپزشکی در سال 1387
رشته های پیراپزشکی از دانشکده پزشکی جدا گردید و این دانشکده فعالیت مستقل خود را
شروع کرد. در سال تحصیلی 87-88 برای رشتههای کارشناسی پیوسته هوشبری ، علوم
آزمایشگاهی و تکنولوژی پرتوشناسی پذیرش دانشجو آغاز گردید و دوره کارشناسی
ناپیوسته هوشبری نیز از سال تحصیلی 89-88 شروع شد. تاسیس دوره تحصیلات تکمیلی در
رشته هوشبری و تصویر برداری پزشکی در دست بررسی است و در حال حاضر با انجام پیگیری
های لازم در کلان منطقه 7، با تاسیس رشته های کارشناسی فناوری اطلاعات سلامت و فیزیوتراپی
موافقت شده است. 2- چشم انداز:  دانشکده  پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد  یک ارائه دهنده پیشرو در آموزش تشخیص بالینی و تحقیقات
کاربردی در تشخیص، درمان و کنترل و پیشگیری از بیماری ها است که امکانات آموزشی و بالینی
برجسته ای را در این استان ارائه می دهد. با توجه به تاسیس، توسعه و گسترش رشته های این دانشکده درسالهای
آینده شاهد تربیت نیروی انسانی
توانمند و حرفه ای جهت پاسخگویی به 
نیازهای سلامت جامعه و  ارتقا سطح
دانشگاه در سطح استانی، ملی و بین المللی خواهیم بود.  3-رسالت: 
رسالت دانشکده، تعلیم و تربیت نیروی
انسانی کارآمد مورد نیاز کشور وتولید دانش و فناوری در زمینه علوم پیراپزشکی است.
طی این برنامه با بکارگیری منابع و امکانات و توانمندیهای نیروی انسانی در راستای
سیاستهای کلان دانشگاه، در جهت توسعه کمی و کیفی آموزش از جمله ارتقاء کیفیت و
جامعه نگر نمودن آموزشها، توسعه تحصیلات تکمیلی و ایجاد رشتههای جدید بر مبنای
نیاز جامعه همچنین ارتقاء کمی و کیفی پژوهش بخصوص پژوهشهای کاربردی، توسعه برنامههای
فرهنگی و بهبود خدمات دانشجویی، رفاهی و اداری مالی مىباشد. دانشکده پیراپزشکی با برخورداری از
دانشجویان ممتاز، کارکنان متعهد و توانمند، اعضای هیئت علمی و گروههای آموزشی مجرب
و برجسته و با بهرهگیری از امکانات و منابع موجود در نظر دارد با تعلیم و تربیت
نیروی انسانی کارآمد بخشی از نیازهای جامعه را در زمینه پیشرفت دانش، ایجاد محیط
مناسب جهت تحقیق و اکتشاف، ارایه خدمت، آموزشی ، تولید علم، آگاهی و انتقال آن به
منظور ارتقاء سلامت عمومی و افزایش کیفیت ارایه خدمات آموزشی، تحقیقاتی و درمانی
را فراهم نماید. اهداف: تربیت نیروی آگاه به
مسائل علمی روز، توانمند، مسئولیت پذیر، حساس به سلامت افراد جامعه با ارائه ی
مراقبت مطلوب و اثر بخش در بیماران و ارائه خدمات پاراکلینیک   4- امکانات
آموزشی: 8 کلاس درس مجهز به وسایل سمعی و
بصری مانند دیتا پروژکتور  تجهیز کتابخانه مرکزی با کتب مورد نیاز گروه های
آموزشی دانشکده  تجهیز آزمایشگاه های مرتبط با وسایل مورد نیاز
گروه های آموزشی دانشکده تهیه تجهیزات (دستگاه/ابزار) آموزش بالینی در دانشکده و بیمارستان های آموزشی توسعه سایت کامپیوتر دانشکده در راستای راه اندازی رشته فناوری
اطلاعات سلامت  رشته های
تحصیلی: 
 
  | نام رشته | کارشناسی | کارشناسی ارشد | دکترا |  
  | علوم آزمایشگاهی | * | - | - |  
  | هوشبری | * | - | - |  
  | فیزیک پزشکی و تکنولوژی پرتوشناسی | * | - | - |  
  | فناوری اطلاعات سلامت | * | - | - |  
  | فیزیوتراپی | * | _ | _ |  | 
      | تاریخ به روز رسانی: | 1402/03/17 | 
      | تعداد بازدید: | 13901 |