مدیر دفتر توسعه (EDO) |
 مسئول دفتر توسعه آموزش دانشکده پیراپزشکی
دانشگاه علوم پزشکی
نام و نام خانوادگی: دکتر رقیه کامران سامانی
مرتبه علمی: استادیار فیزیک پزشکی
آدرس:رحمتیه-دانشگاه علوم پزشکی -دانشکده پیراپزشکی –طبقه دوم
آدرس ایمیل: kamran.shk.ac@gmail.com
شرح
وظایف مسئول EDO :
برنامه ریزی آموزشی:
- پیگیری
تدوین برنامه های درسی (طرح دروس طرح دوره) در سطح گروه های آموزشی دانشکده
در ابتدای هر ترم و و بارگذاری آنها بر روی سایت دانشکده
- ارزشیابی
طرح دروس اساتید و ارائه بازخورد به معاونت آموزشی و ریاست دانشکده و استاد
مربوطه
- پیگیری
تدوین و بارگذاری راهنمای مطالعاتی توسط گروه های آموزشی
- نیازسنجی
آموزشی و تجزیه و تحلیل مشکلات آموزشی در سطح دانشکده در موارد ارجاع شده
توسط معاون آموزشی دانشکده
- همکاری
در انجام مداخلات آموزشی بر اساس اولویت های تعیین شده توسط دانشکده و EDC
- همکاری
در تدوین و اجرای برنامه های عملیاتی دانشکده در راستای برنامه استراتژیک
آموزشی دانشگاه و دانشکده
- همکاری
با گروههای آموزشی در زمینه بررسی مشکلات برنامه های جاری آموزشی
- مشارکت
در برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات لازم برای اجرای شیوه های نوین آموزشی
- مشاوره
و هدایت اعضاء هیات علمی در تدوین Course plan و Lesson plan و راهنمای مطالعاتی
برای دانشجویان
- نظارت
بر اجرای Lesson
plan, Course plan
- مشاوره
در زمینه برنامه ریزی دوره های آموزشی و بازنگری آنها
- همکاری
با EDC در بررسی انطباق
برنامه های درسی با سرفصل های وزارتی
- توسعه
روش های نوین آموزش و تدریس در Skill Lab و بالین
- پیگیری
تنظیم و تدوین برنامه های پیشنهادی جدید در رابطه با دروس دانشکده با توجه به
شرایط و مقتضیات دانشگاه
- برقراری
ارتباط مستمر با مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و شرکت در جلسات مربوط
به برنامه ریزی آموزشی
ارزشیابی:
1. همکاری در
انجام ارزشیابی کیفی آموزش سالانه اعضاء هیات علمی بر اساس سیاست های دانشگاه
2. ارسال نتایج
کلی ارزشیابی اعضاء هیات علمی به EDC بر اساس آیتم های آموزشی
3. بازخورد
نتایج ارزشیابی به اعضا و مقایسه سری زمانی عملکرد اعضای هیات علمی از نظر ارزشیابی
4. همکاری در
انجام ارزشیابی های درونی گروه های آموزشی با نظارت EDC
5. انجام و
پیگیری امور مربوط به ارزشیابی اساتید
6. نظارت و
تایید امتیازات آموزشی اعضاء هیات علمی جهت ترفیع و ارتقاء
7. هدایت نظارت
و انجام ارزشیابی عملکرد اعضاء هیات علمی (از دیدگاه دانشجویان مسئولین همکاران مدیران گروه و
خود سنجی)
8. ارزشیابی
برنامه های آموزشی در حال اجرا (اعم از کلاس درس آموزش های درون بخشی مانند
ژورنال کتوب ، گزارش مورد و ....)
9. همکاری در
ارزشیابی آزمون های انجام شده توسط اساتید با همکاری EDC
10. شرکت در جلسات گروههای آموزشی و تحلیل نتایج
ارزشیابی و ارائه راهکارهای مناسب جهت ارتقا امور آموزشی .
پژوهش در آموزش :
1. شناسایی و
تشویق اعضای هیات علمی علاقه مند جهت انجام طرح های پژوهشی در زمینه مسائل آموزشی
2. پیگیری روند تصویب طرح
های پژوهش در آموزش اعضاء هیات علمی و ارائه Feedback به ایشان
3. همکاری با EDC در اجرای
پروژه های مشترک دانشگاهی
4. ارائه مشاوره
در زمینه اجرای پایان نامه ها و طرح های پژوهش در آموزش
5. راست آزمایی
طرحهای دانش پژوهی
6. ارسال فرآیندهای
آموزشی به جشنواره های آموزشی ( شهید مطهری و ...)
آموزش و توانمند سازی اعضاء
هیات علمی:
1. نیاز سنجی آموزشی اعضای هیات علمی دانشکده در راستای توانمند سازی آموزشی و انعکاس آنها به EDC
2. همکاری با EDC در طراحی و برگزاری جلسات کارگاه ها و برنامه های کوتاه مدت آموزشی برای اعضاء هیات علمی
3. ارائه مشاوره و هدایت آموزشی اعضاء هیأت علمی
جدید الاستخدام
4. تشویق اعضاء هیات علمی و هماهنگی جهت شرکت ایشان در
کارگاه های آموزشی
5. همکاری با EDC جهت تهیه و انتشار مطالب علمی در زمینه آموزش پزشکی
سایر فعالیتها:
1. تشکیل پرونده
آموزشی برای گروه های آموزشی دانشکده ثبت و نگهداری
سوابق آموزشی گروه ها نظیر فعالیت های
تدوین برنامه های درسی فعالیتهای تولید رسانه های آموزشی فعالیت های ارزشیابی
برنامه روش های آموزشی گروه و تحلیل آزمون های گروه.
2. شناسایی افراد
علاقه مند در هر گروه آموزشی و انتخاب یک نفر به عنوان رابط گروه با EDO
3. پایش برنامه های
عملیاتی دانشکده با همکاری گروههای آموزشی و ارائه گزارش به EDC
و ریاست
دانشکده پیگیری و اجرای برنامه های مرکز توسعه
آموزش پزشکی دانشگاه در دانشکده |
تاریخ به روز رسانی: | 1403/08/23 |
تعداد بازدید: | 178 |